27-05-2018


Hm elke week dat is deze maand dus niet gelukt.
Ik had erg veel werk, zelfs in de weekenden ook, en na een heleboel uren in ons 'kantoor' aan de computer heb ik het wel even gehad dus dan schuift mijn blog weer op.

Maar hier zijn we weer.


Tussen al het werk door hebben we wel tijd kunnen vrijmaken voor gezelligheid.
Tina en Thomas en de kinderen kwamen op visite en dat is altijd leuk.




Onze vrienden Darren en Rebecca uit Brisbane waren aan de Gold Coast voor een lang weekend dus hebben ze bij ons gegeten en hebben we ook ontbijt met ze gehad in het hotel waar ze verbleven.



Deze kookaburra bleef gewoon zitten.




Kade was er even! 
Hij had het zo druk als het waswijf dus we hebben hem even snel gezien, maar lang genoeg voor een dikke knuffel.


Onze lieve vriendin Amanda heeft een bewogen huwelijk achter de rug en is opnieuw verliefd met Danny, een oude vriend van een vriendengroep van 25 jaar geleden.
Scott en Danny hadden elkaar al minstens 23 jaar niet gezien dus die hadden veel te vertellen.

De zoon van Danny, Miller, is gek van de natuur en hij maakte af en toe een filmpje van zijn avonturen want ze wonen aan de Sunshine Coast in het bos met beekjes enzo dus daar liep hij altijd rond, te kijken naar alles wat daar leeft.

En zo is hij nou heel bekend als een soort 'Steve Irwin' kind, weet je nog, die krokodillen man die 12 jaar geleden is overleden toen hij in zijn hart werd gestoken door een pijlstaartrog.

Ze gaan binnenkort weer naar Amerika om een nieuwe serie te filmen, hij is daar heel populair!

Op YouTube kun je hem zien:
Klik hier:


Amanda woont een paar straten bij ons vandaan aan het water en ook al regende het af en toe keihard, hebben de kinderen daar de hele dag staan vissen.

Casey niet, die heeft nog gips.





Op vrijdag moet Corey vroeger op school zijn en gaan Casey en ik lekker pannekoeken eten bij McDonalds.


Vorige week mochten de pennen eruit... dat was nog effe wat.
De jonge (hele knappe) dokter kwam heel dicht bij mijn gezicht (zwijmel) en zei heel lief en zachtjes dat ik Casey een hele stijve knuffel mocht geven.

Met andere woorden, stijf vasthouden want de hel gaat zometeen losbreken.

En toen ging hij met een knijptang keihard rukken aan die pennen die er NIET vanzelf uit gleden zoals ze hadden voorspeld!
WAT een toestand.

Een paar grijze haren erbij, opzeker.


Deze dikke vingers zijn NIET van die mooie jonge dokter maar van de dikke oude zuster die NIKS zachtjes deed!


Traantjes gedroogd, bloed opgelapt.
Ik mag even zijn armpje bewonderen voordat er nieuw gips omheen gaat, nog twee weken lang.


Ja die heb je verdiend!


Het gaat nog wel met hem hoor, hij mag zelfs in de meeste ritjes in Movie World ook met zijn arm.

Bij de ingang krijgt hij een armbandje met alles erop waar hij in mag dus hij legt het even aan ons uit op de kaart.


Zondag avonden zijn leuk.  Rechts van mij...


...links van mij...


...Casey slaapt al.

Zijn Power Ranger zorgt ervoor dat niemand mijn wijntje en Lindt chocola steelt.

The Voice op TV.

Wat wil je nog meer.


Zaterdag ritje naar Mount Tamborine, de familie bezoeken.

Cees en Roz hebben een huis gebouwd en er zijn nog wat dingetjes af te werken voordat ze naar Nederland gaan over twee weken dus zijn ze er zolang in getrokken zodat ze niet steeds dat half uur lang de berg op moeten rijden vanaf de Gold Coast.

We gaan het even bekijken.


Eerst even wat lekkers eten bij Rossi in zijn 'fish and chips shop'.


Roz was van de week jarig dus hebben we taartjes meegenomen.
Een paar voor nu en een paar voor na het eten want Ome Cees is een dikke slikker!


Kijk dat keukenblad eens, die heeft Cees zelf gemaakt, het cement zelf gegoten en in elkaar gezet.
De rest van de keuken is van Ikea.





Er is een hele grote tuin rondom het huis ook met paarden bij de buren in de tuin.




Daarna even bij Lu en Jan langs waar ik een verse pompoen en citroenen uit de tuin mee kreeg.



Lu wilde weer niet op de foto!
Ze was te snel voor me, ik kreeg haar niet te pakken.




Ze heeft een struik met een Buddha's hand eraan, dat is een citroen soort met deze interessante vorm


Zaterdag avond de brood machine ingesteld...


...en om 7 uur zondag ochtend warm vers brood met een heerlijke geur die ons wakker maakt.


Scott is niet gek.


Ik geniet 's ochtends aan de ontbijt tafel van de mooie bloemen in de voortuin.



Tot slot twee leuke oude foto's.



No comments:

Post a Comment