04-01-2018

Gelukkig Nieuwjaar !! 



Dit keer de hele maand december in één blog.

Het is grote zomer vakantie al vanaf de eerste week van december dus mijn blog is er bij ingeschoten.
Werk en kinderen enzo, net an tijd om adem te halen.

In het nieuwe jaar ga ik weer kleinere verhaaltjes doen, gewoon weer elke week op vrijdag.

Maar goed, ik hou het zo kort mogelijk, ook al is het een hele maand.

Dus we beginnen met de boom opzetten en dat mogen wij even eerder dan jullie want Sinterklaas komt hier niet.

Als ik de boom ga opzetten dan begint de heimwee meestal want ik zeg het al jaren; de ballen smelten zowat van de boom en het zal nooit wennen om met zwait in je nait de boom op te zetten.

Airco aan dan maar.


Gelukkig sinds we de kinderen hebben raakt de heimwee me niet meer zoals voorheen.
Waar wij met ons gezin zijn daar is het goed.

Het verlangen naar mijn familie en vrienden en ons mooie dorp blijft (kijk aan het eind van de gang) maar het is nou meer een begrip dan een brok in me keel.


Dit is de foto aan het eind van de gang, onze vriend Ruud heeft hem voor me gemaakt een paar jaar geleden... koesteren!


Zucht.....


We hadden twee weken voor kerst alvast 'kerst lunch' met Alana, Chris en Annet en Scott z'n moeder en Andrew want die hebben een hele grote caravan gekocht waarmee ze naar de familie van Andrew gaan met kerst, een ritje van 1800 km.

Het restaurant waar we hadden afgesproken is in de bergen, een heel mooi ritje.

De caravan:





Terug naar het restaurant... het is oud en er staan allemaal oude spullen.
Er komen voornamelijk cowboy type figuren die wel een paar glazen drank lusten en die eruit zien en ruiken alsof ze in een stal wonen. 
Waarschijnlijk is dat ook wel het geval.










We hebben een abonnement voor de drie pretparken gekregen van Bernice en Andrew!

Daar hebben we al een paar weken plezier van nou, vooral omdat Corey z'n vriendjes het ook allemaal hebben dus met de moeders samen hebben we vooral op de hele warme dagen genoten van het water pretpark, de week voor kerst voordat de vakantie gangers uit de andere staten komen en het er te druk wordt.



Rechtstreeks vanuit het restaurant zijn we naar Movie World gereden, een van die pretparken, waar we kaartjes hadden voor White Christmas.
Een hele leuke avond is dat met een mooie optocht en heel veel leuke evenementen.








En toen begon al het eten en drinken met vrienden en familie voor de rest van de maand.
Af en toe effe rennen en zweten in de sportschool anders gaat het niet goed!

Tiramisu met Tia Maria mmmm...



Tussen de bedrijven door de afwasmachine overleden dus snel een nieuwe erin anders gaan er echte doden vallen.

Dat soort dingen gebeuren altijd als je daar echt geen zin in hebt!!


Effe verlang... alle foto's op de familie WhatsApp...


Mijn geweldige familie


Oe zo lekker!


Ook een vervroegde kerst lunch bij Milly thuis want die gaat op vakantie met kerst met haar man een zoontje.






Ameeka en Amelia met Pop, hun opa. Hij is nou bijna 100 en nog steeds scherp!


Corey mocht zijn vriendjes uitnodigen om naar Star Wars te gaan. Twee vaders wilden ook mee en een van de moeders is politie agente en moest werken die avond dus kwamen hun meisjes bij ons.

Terwijl ik stond te strijken en de kinderen heerlijk in de bank lagen stuurde ze me de foto hieronder van een melding waar ze heen moest haha een slang in een kerstboom.



Jozef en Maria koken worstjes vanavond haha.

We gaan elk jaar naar een straat vlakbij ons oude huis waar de hele straat de hele maand december afgesloten is voor verkeer en kerst groots wordt gevierd.





In het bovenraam van dit huis zijn elk jaar de kerstman en zijn vrouw te zien.



Kerst thuis; stollen maken.

In de winkel liggen ze hier ook elk jaar, geimporteerd met een half jaar lang houdbaarheid datum erop... gatver.
Je kan er ook iemand mee dood knuppelen.

Ik maak ze alleen met kerst en vrienden die het weten vragen elk jaar of ze weer zo'n brood krijgen.

Ook de marsepein in het midden maak ik zelf en de rozijnen mogen eerst een tijdje zwemmen in drank.




Mik en haar zoontje Asher op visite.





Pat en Dot kwamen alvast kadootjes brengen.



Warm weer daar word je moe van.


24 december waren we net als vorig jaar bij onze vrienden Lee en Charlotte uitgenodigd met een heleboel Italianen en veel lekker eten dat iedereen had gebracht.

Charlotte is Italiaans en Lee komt uit Zuid Afrika dus hebben ze hier geen familie en hebben ze hun eigen 'kerst familie' gemaakt.

Het was weer een hele leuke avond.



Kerst ochtend, de kerstman is geweest!



Na ons ontbijt zijn we lekker naar het strand gegaan, Sammi de hond ook mee want ze had het ook warm.




S'middags kwam er een hele grote storm!


Oent is bang.


Levensweggen met de donder en bliksem buiten en kerstliedjes aan op TV.


Het gaat niet vervelen... ik kan me er scheel naar kijken.


Scott knutselt de hele week.
Het huisje waar de water filter enzo voor het zwembad in staat was helemaal verrot, dat is nou mooi nieuw.



Alles in de tuin is blij na een heleboel regen.







Chris en Annet en Alana kwamen een avond gezellig logeren.


Kijk es wat ik in de kast heb liggen!



Het zullen dezelfde hullen zijn denk ik.

Mijn moeder, oma en veel te jong overleden Pietje Neel.



De dag erna op 31 december gingen we met z'n allen naar Movie World. We hadden verwacht dat het heel erg druk zou zijn en toen was het rustig!
Bijna geen wacht tijd voor de ritjes, dat was echt mazzel hebben.

Een jongen van het promotie team kwam even met de kinderen praten en vertelde ons dat ze 12,000 bezoekers hadden verwacht en dat er maar 6,600 bezoekers door de poortjes waren gekomen.

Het was een hele warme dag en het water pretpark een paar honderd meter verderop was heel erg druk dus misschien dat dat het was.




Casey is niet blij naast die griezels haha.


Met zijn vriendinnetjes.



Dag hoor ome Chris!!



Even een loopje met Roz op het strand voordat er weer een zware storm komt.
Ome Cees doet een tokkie want hij gaat s'nachts Kade en Evert van het vliegveld halen, die zullen we volgende week wel zien.


Nou... zal ik het durven zeggen, misschien tot over een week.

Prettig weekend allemaal.



No comments:

Post a Comment