23-03-2018



Wat hebben ze toch een lekker leven he...

Ons buurvriendje Toby is ook een pretletter, die komt graag even op bezoek in het weekend en we hebben hem vaak 's ochtends in de auto ook.


Het besluit is genomen; we gaan voor squash en laten tennis vallen.
Dit vindt ie leuker.
Hij heeft mazzel want zijn coach is Ossie Osborne (niet die gekke rocker) en hij heeft over de hele wereld les gegeven en was ook coach van 6 van de top 10 Australische squash kampioenen.

De zoon van Ossie heeft een hele tijd in Amerika gewoond waar hij professioneel squash speelde en nou is hij weer terug aan de Gold Coast en heeft een sportschool.
Hij liet ons een foto van zijn zoon zien, toevallig zeggen we al twee jaar hallo tegen die man een paar keer in de week want zijn kinderen zijn op dezelfde school als ons en we liepen vaak op hetzelfde pad langs het park naar school.


Gezellig ventje 's ochtends vroeg.


Hij komt gelukkig nog knuffelen bij me 's avonds, zo erg lekker.
Ook al is ie nou vaak 'te cool' voor van alles.


Zijn voeten zijn al twee maten groter dan die van mij, waar moet dat heen.


Koesteren...


En ze zitten ook nog gezellig samen in bad iPad te kijken, daar is hij ook nog net niet 'te cool' voor.


Ook heel COOL is The Carpenters op een vrijdag avond.
Wat waren ze goed.
Niet zo cool als de Stones ofzo maar ik word er blij van...


Of ik hier blij van word??
Zok eruit zien !!
Hij heeft een quiz avond in een bar vlakbij met het personeel van een van de ziekenhuizen waar hij werkt.
Het thema is 'Bright and Tight'



Het gaat weer flink tekeer buiten deze week.


Het wordt tijd dat ik muziek lezen ga leren en ook een beetje piano zodat ik met de kinderen kan meepraten.

Ik zit sinds september in een vrouwen koor dat a capella barbershop zingt.
Dus zonder muziek en met vier formaties.
Ik ben 'baritone'.
Het is per ongeluk zo gekomen want de tennis leraar van de kinderen is ook dirigent van een aantal koren en zo ook dit koor.
Hij zei een keer kom eens kijken bij het koor.
En voordat ik het wist moest ik auditie doen en stond ik tussen 50 vrouwen te schreeuwen haha want ik kan echt niet zingen.
Maar ik leer het en ze zeggen dat ik goed op de toon zit dus ik mag blijven.


Het koor
Ik sta hier niet tussen hoor, ik durf nog niet op te treden.
Dit koor valt onder een internationale organisatie in Amerika met wereldwijd 22,000 leden.
Dit jaar gaat ons koor in mei naar Tasmanie voor een grote wedstrijd met honderden vrouwen, dat wordt gezellig!

Ik kan niet eens uitleggen hoe of wat maar Jono, onze dirigent, kan zo erg goed uitleggen hoe je precies moet ademhalen en hoe je dan van alles met je stem kan doen, ik sta er echt elke week weer versteld van.

Drie uur lang staan we daar met z'n allen heel beleefd naar hem te luisteren en zijn aanwijzingen te volgen zonder praten of klieren en het vliegt om!
Dan kom ik lichamelijk doodmoe maar geestelijk als een nieuw mens weer thuis 's avonds laat elke dinsdag.

Een korte uitleg over de formaties in een barbershop koor:

De formaties waarin gezongen wordt zijn talrijk. De kleinste eenheid is het kwartet, de grootste het koor dat tientallen zangers kan tellen. 
Altijd zal er gelet worden op de balans tussen de verschillende partijen. 
De lead zingt doorgaans de melodie en moet het luidst klinken, de bass zingt de basis en moet ook flink vertegenwoordigd zijn om de totale sound een warme donkere ondertoon te geven. 
De baritone past zich aan en kan zowel boven als onder de lead zingen; deze stem speelt een belangrijke rol in de balans en de klankkleur van de verschillende noten van een song door afwisselend naar de lead of de bass te kleuren. 
De tenor ten slotte zingt de hoogste partij en is klein maar fijn; duidelijk waarneembaar maar zelden op de voorgrond. 


Dus... mijn werk en blog plek wordt een beetje rommelig maar hopelijk goed benut op deze manier.

Een tip:
Als je wilt leren zingen, of je stem beter gebruiken; een hele aardige dame en uitstekende zangeres en assistent dirigente in ons koor, Natalya, biedt samen met haar vriend Hayden een gratis cursus aan.

Hayden zit in het mannenkoor, is ook assistent dirigent en heeft de directie voor zang en orkest van een aantal musicals gedaan, hij heeft veel talent en kennis.

Dit is van hun website:

Mocht je interesse hebben, hieronder de link, je kunt op de hele pagina naar beneden meer zien dus eenmaal geklikt even naar beneden blijven rollen:
https://www.vocalsensei.com.au/free-singing-course/

Prettig weekend!
Ga zingen! Gegarandeerd dat je er blij van wordt.












No comments:

Post a Comment